Сьогодні наша традиційна рубрика #експертні_вівторки
Наш дитячий психолог — Марина Амеліна розповіла про важливість спільного читання з дітьми.
Читання дітям має важливе значення для їхнього емоційного, соціального та когнітивного розвитку. “Як дитячий психолог, я можу підтвердити, що цей процес не лише розвиває мовні навички, але й допомагає дітям навчатися розуміти світ навколо, розвивати уяву, емпатію та критичне мислення” – розповідає експерт.
Ось декілька ключових аспектів:
1. Формування емоційної близькості.
Спільне читання – це час, який батьки проводять із дитиною, створюючи відчуття безпеки та любові. Це особливо важливо для формування міцного емоційного зв’язку між дитиною та батьками.
2. Розвиток мови та мовлення.
Читаючи книжки, діти збагачують свій словниковий запас, вивчають нові граматичні структури та знайомляться з правильним вимовлянням слів. Це допомагає їм краще розуміти та висловлювати власні думки.
3. Формування навичок концентрації.
У процесі слухання дитина вчиться зосереджуватися на сюжету, слідкувати за розвитком подій та утримувати увагу на тексті, що є важливим для подальшого навчання.
4. Розвиток уяви та творчого мислення.
Книжки дозволяють дітям переноситися у вигадані світи, знайомитися з новими героями та сюжетами. Це стимулює їхню уяву та допомагає розвивати креативність.
5. Емоційний розвиток та емпатія.
Через історії діти вчаться розуміти емоції та почуття інших, що сприяє розвитку емпатії. Вони бачать, як персонажі справляються з труднощами, та переймають способи розв’язання проблем.
6. Соціальні навички та моральні цінності.
Книжки часто висвітлюють важливі життєві ситуації та моральні дилеми. Через читання діти можуть зрозуміти соціальні норми та цінності, навчитися відрізняти добро від зла.
Рекомендуємо батькам починати читати дітям ще з раннього віку і створювати щоденний ритуал читання. Це не лише сприяє розвитку дитини, але і є чудовим способом якісно провести час разом.
Спільний час, який діти проводять з батьками, є основою для формування здорових емоційних зв’язків та розвитку впевненості.